perjantai 20. marraskuuta 2009

Reissulaisten raportti Kota Kinabalusta ja Filippiineiltä <3

Bruneista siirryttiin takaisin Malesiaan Kota Kinabaluun. Tällä kertaa jätettiin kiipeämättä Mount Kinabalulle ajan puutteesta johtuen, mutta ehkä sitten ensi kerralla valloittamaan myös se. Kota Kinabalu oli jo huomattavasti kotoisampi paikka kuin Brunei, koska sieltä sai alkoholia, sekä pääsi elokuviin. Käytiinkin katsomassa elokuva nimeltä 2012.

Kalaravintolan vaihtoehdot Kota Kinabalussa

Kota Kinabalussa ei juuri muuta ihmeellistä tehty, kuin katseltiin vähän paikallisia nähtyvyyksiä. Tulipahan ainakin koettua se, että paikallisbussiin ei kannata mennä rinkan kanssa, jos se ei ole lentokenttäbussi. Kota Kinabalulla päästiin kokemaan myös aivan älyttömän hienot auringonlaskut, joista Tommi innoistuikin ottamaan lähes 30 kuvaa. Lähinnä Kota Kinabalulla valmistauduttiin lähtöön Filippiineille, josta oli suuret odotukset!

Auringonlasku Kota Kinabalussa

Viime viikon perjantaina saavuimme sitten Filippiineille ja ensimmäiseksi yöksi suunnattiin Manilaan. Voi sanoa, että Suomipojilla oli melkein koti-ikävä siinä ihmisvilskeessä (Manilassa asuu yli 10 miljoonaa ihmistä) ja saasteen seassa. Löydettiin kumminkin hotelli läheltä Manilan lentokenttää, josta oli seuraavana päivänä lento Boracay-nimiselle saarelle.

Boracay olikin juuri sitä mitä olimme odottaneet. Aivan älyttömän pehmeää valkoista hiekkaa, kitesufingiä ja tietenkin myös älyttömän hyviä bileitä. Mitä sitä muuta voikaan enää odottaa! Ranta oli varmasti paras tähän mennessä koko reissulla. Suoritettiin myös kitesurffauksesta ensimmäinen neljän tunnin kurssi ja nyt vain toivottavasti mennään vielä paikkaan, jossa voi suorittaa seuraavia osuuksia.

Boracayn rantaa

Käytiin Boracaylla myös ensimmäistä kertaa polkupyöräilyreissulla, eikä siis vuokrattu skoottereita. Reissu vaati hikeä ja tuskaa, mutta tarjosi myös hienot maisemat ja lepakkoluolan. Viimeisenä iltana Boracaylla nähtiin myös tulevat ex-vaimomme, kun pääsimme seuraamaan Miss Maailma - kilpailun kandidaattien syömistä rannalla. Viimeisen yön Filippiineillä vietimme Manilassa, mutta edelliskerrasta viisastuneena olimme varanneet hotellin etukäteen ja pääsimme nauttimaan paikallisista ostoskeskuksista rauhassa.

Pyöräreissulla pongatun hotellin uima-altaalta näkymät

I <3 BBQ - meidän lempiravintolastamme

Auringonlasku Boracaylla
Manilassa jo odotellaan Joulua

Seuraavaksi löydämme itsemme siis toivottavasti Thaimaasta ja tapaamme siellä sitten loputkin herrasmiehet Kuala Lumpurista!